Proces testowania
Na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, będącym partnerem w projekcie pt. „Metoda akceleracji rozwoju kompetencji przekrojowych w procesie kształcenia praktycznego studentów”, realizowanego w ramach Programu Erasmus+, którego koordynatorem jest Politechnika Poznańska, przystąpiono do realizacji kolejnego etapu projektu, tj.: testowego wdrożenia i zbadania opracowanych modeli referencyjnych procesów nabywania najważniejszych, z punktu widzenia przedsiębiorców, umiejętności przekrojowych z wykorzystaniem wyselekcjonowanych metod kształcenia praktycznego.
Celem procesu testowania jest ocena przyrostu kompetencji przekrojowych takich jak: przedsiębiorczość, kreatywność, komunikatywność i współpraca w grupie wśród studentów wyższej uczelni. Rozpoczęto działania związane z testowaniem opracowanego przez pracowników Uniwersytetu wraz z Politechniką Poznańską i pozostałymi Partnerami, procesu rozwijania umiejętności przekrojowych w ramach kształcenia praktycznego. Na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu w procesie testowania będą wykorzystane trzy metody nauczania: burza mózgów, praca w grupie i case study. Studenci zostali wprowadzeni w tematykę realizacji projektu, została określona istota działań związanych z procesem rozwijania umiejętności przekrojowych w ramach kształcenia praktycznego, omówiono również narzędzia badawcze wykorzystywane w projekcie, a także wskazano, jak ważne są powiązania potrzeb kształcenia umiejętności na wyższym poziomie kształcenia z oczekiwaniami pracodawców na rynku pracy. Proces testowania potrwa do końca października 2017 r.