Testowanie procesu rozwijania umiejętności przekrojowych w ramach kształcenia praktycznego
W ramach projektu pt. „Metoda akceleracji rozwoju kompetencji przekrojowych w procesie kształcenia praktycznego studentów” realizowanego w partnerstwie z Politechniką Poznańską, która jest koordynatorem projektu, na Politechnice Częstochowskiej rozpoczęto działania związane z testowaniem opracowanego przez jej pracowników, będących wykonawcami projektu, procesu rozwijania umiejętności przekrojowych w ramach kształcenia praktycznego.
Celem procesu testowania jest ocena przyrostu kompetencji przekrojowych takich jak przedsiębiorczość, kreatywność, komunikatywność i współpraca w grupie wśród studentów uczestniczących w badaniu.
Proces testowania odbywa się w grupie studentów w ramach przedmiotu “Metody organizacji i zarządzania” na 4 semestrze I-ego stopnia studiów stacjonarnych na Wydziale Zarządzania. Przedmiot realizowany jest w formule: 30h wykładów i 15h ćwiczeń.
Podczas pierwszego spotkania ze studentami, które odbyło się 8 marca 2017 r. pracownicy Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, w składzie: prof. dr hab. inż. Leszek Kiełtyka, dr hab. inż. Robert Kucęba, prof. PCz, dr hab. inż. Waldemar Jędrzejczyk, prof. PCz oraz dr inż. Edyta Kulej-Dudek wprowadzili studentów w tematykę realizacji projektu. Zwrócili uwagę na ważność działań związanych z procesem rozwijania umiejętności przekrojowych w ramach kształcenia praktycznego, a także wskazali na powiązanie potrzeb kształcenia umiejętności na poziomie wyższym z potrzebami pracodawców na rynku pracy.