Czy wysokie wynagrodzenie zatrzyma Cię w pracy?
Badania pokazują, że dobre zarobki, dopasowane do posiadanych umiejętności i obowiązków, są dla pracownika najważniejsze. W gruncie rzeczy, nie powinno to dziwić – każdy potrzebuje pieniędzy, aby żyć na godnym poziomie. Należy jednak pamiętać, iż oprócz korzyści materialnych, premii czy bonusów, jest wiele innych aspektów, mających znaczny wpływ na motywację do działania. W końcu nie samym chlebem człowiek żyje.
Co zatem jest dla nas ważne w pracy? Są to przede wszystkim poczucie stabilizacji, miła atmosfera jak i możliwość rozwoju swoich umiejętności. Praca w ciągłym poczuciu niepewności odbija się negatywnie na działaniu. Fakt, iż nie wiemy jak długo zostaniemy w danym miejscu zdecydowanie nie pomaga, a dodatkowo brak identyfikacji z przedsiębiorstwem sprawia, że czujemy się po prostu źle.
Po drugie – miła atmosfera. Spędzamy w pracy znaczną część dnia dlatego też uśmiech, odpowiednie podejście przełożonego czy drobna pochwała powinny być na porządku dziennym. Szczęśliwy, pozytywnie nastawiony pracownik działa efektywniej, angażuje się w wykonywanie zadań co często wydać w wynikach firmy. Co więcej, dzięki otwartemu i miłemu środowisku każdy, nowo przyjęty pracownik, o wiele szybciej się odnajduje.
A teraz wyobraź sobie szczęśliwą, ambitną osobę, która swoje miejsce pracy traktuje jak drugi dom. Gdy pozwolisz jej na rozwój, zadbasz o możliwości szkoleniowe a przy okazji pochwalisz zyskasz cenny potencjał, dzięki któremu Twoja firma wzrośnie.