mgr inż. Mateusz Jüngst

mgr inż. Mateusz Jüngst

Jednostka organizacyjna: Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu

Dane kontaktowe

Obszary tematyczne, w których chciałbym nawiązać współpracę ze specjalistami z Politechniki Poznańskiej

Hamulce tarczowe – zagadnienia tribologiczne, termiczne, przepływów;
Emisyjność lokalna i globalna pojazdów transportu szynowego

Firmy, z którymi chciałbym rozpocząć współpracę

H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, PESA Bydgoszcz, Newag, Modertrans Poznań, Knorr-Bremse, Faiveley

Branże, z którymi chciałbym rozpocząć współpracę

Transport szynowy, przemysł taboru kolejowego i tramwajowego

Obszary interdyscyplinarne, w ramach których chciałbym współpracować

Inżynieria materiałowa w transporcie, gospodarka energetyczna w transporcie, ekologia transportu

Moje zainteresowania badawcze

Mechanika, transport, ekologia

Dotychczas współpracowałem lub współpracuję z firmami

H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, TechSolutions Group, WP Radwan, PKP Intercity, Arriva RP, Średzka Kolej Powiatowa

Dotychczas współpracowałem lub współpracuję z uczelniami

1. Politechnika Poznańska
2. TU Berlin

Brałem udział w projektach

2015-2017 – „Identyfikacja i modelowanie zjawisk nieliniowych w strefie kontaktu okładziny ciernej z tarczą hamulcową pojazdu szynowego w aspekcie ustabilizowania chwilowego współ-czynnika tarcia”
(LIDER/022/359/L-5/13/NCBR/2014) – podwykonawca
2014-2020 – „Opracowanie technologii obniżenia kosztu eksploatacji koła tramwajowego drogą stopniowego wprowadzania do eksploatacji koła innowacyjnego uniwersalnego” (POIR.01.01.01-00-1920/15) – podwykonawca

Moja przynależność do towarzystw naukowych, zawodowych lub innych organizacji

Towarzystwo Przyjaciół Kolejki Średzkiej „Bana” (Sekretarz Zarządu)

Zainteresowanie współpracą w zakresie technologii wodorowych

TAK zakres: analizy ekonometryczne oraz kalkulacje emisyjności globalnej dla napędu wodorowego, analizy porównawcze z innymi rodzajami napędów

Zainteresowanie współpracą w obszarze Industry 4.0

TAK współpraca w zakresie analiz potrzeb rynku transportowego na innowacyjne technologie w układach napędowych i hamulcowych