mgr inż. Mateusz Jüngst
Jednostka organizacyjna: Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu
Obszary tematyczne, w których chciałbym nawiązać współpracę ze specjalistami z Politechniki Poznańskiej
Hamulce tarczowe – zagadnienia tribologiczne, termiczne, przepływów;
Emisyjność lokalna i globalna pojazdów transportu szynowego
Firmy, z którymi chciałbym rozpocząć współpracę
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, PESA Bydgoszcz, Newag, Modertrans Poznań, Knorr-Bremse, Faiveley
Branże, z którymi chciałbym rozpocząć współpracę
Transport szynowy, przemysł taboru kolejowego i tramwajowego
Obszary interdyscyplinarne, w ramach których chciałbym współpracować
Inżynieria materiałowa w transporcie, gospodarka energetyczna w transporcie, ekologia transportu
Moje zainteresowania badawcze
Mechanika, transport, ekologia
Dotychczas współpracowałem lub współpracuję z firmami
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, TechSolutions Group, WP Radwan, PKP Intercity, Arriva RP, Średzka Kolej Powiatowa
Dotychczas współpracowałem lub współpracuję z uczelniami
1. Politechnika Poznańska
2. TU Berlin
Brałem udział w projektach
2015-2017 – „Identyfikacja i modelowanie zjawisk nieliniowych w strefie kontaktu okładziny ciernej z tarczą hamulcową pojazdu szynowego w aspekcie ustabilizowania chwilowego współ-czynnika tarcia”
(LIDER/022/359/L-5/13/NCBR/2014) – podwykonawca
2014-2020 – „Opracowanie technologii obniżenia kosztu eksploatacji koła tramwajowego drogą stopniowego wprowadzania do eksploatacji koła innowacyjnego uniwersalnego” (POIR.01.01.01-00-1920/15) – podwykonawca
Moja przynależność do towarzystw naukowych, zawodowych lub innych organizacji
Towarzystwo Przyjaciół Kolejki Średzkiej „Bana” (Sekretarz Zarządu)
Zainteresowanie współpracą w zakresie technologii wodorowych
TAK zakres: analizy ekonometryczne oraz kalkulacje emisyjności globalnej dla napędu wodorowego, analizy porównawcze z innymi rodzajami napędów
Zainteresowanie współpracą w obszarze Industry 4.0
TAK współpraca w zakresie analiz potrzeb rynku transportowego na innowacyjne technologie w układach napędowych i hamulcowych