Wietnam zdobyty

Wietnam zdobyty

Na początku grudnia bieżącego roku odbył się wyjazd do Wietnamu, w ramach Erasmus +, na którym to przedstawiona została Metoda Akceleracji Rozwoju Kompetencji Przekrojowych W Procesie Kształcenia Praktycznego. Politechnikę Poznańską reprezentowały mgr Izabela Lewandowska oraz dr inż. Magdalena Graczyk-Kucharska.

Wyjazd do Wietnamu, odbył się z powodu trwającego dwa dni sympozjum, w związku z European And Vietnamese Collaboration On Graduate Employment (EVENT). Wydarzenie organizowane na jednym z wietnamskich uniwersytetów (Hue University), miało na celu promowanie dzielenia się wypracowanymi praktykami z zakresu rozwoju, wzmacniania oraz nauczania o kompetencjach miękkich. Jest to duże wyróżnienia dla zespołu badaczy, pracującym nad wdrażaniem innowacji, który został zaproszony do Wietnamu z okazji tej konferencji.

   

Panie miały możliwość zaprezentować rozwój oraz implikację Metody Akceleracji Rozwoju Kompetencji Przekrojowych W Procesie Kształcenia Praktycznego – metody, która jest na tyle uniwersalna, iż może zostać wdrożona w wielu różnych krajach oraz instytucjach na świecie. Jest to praktyczne podejście do jednej z najczęściej wymienianych przez pracodawców przyczyn, niedostosowania młodych pracowników do pracy w przedsiębiorstwach.

 

 

Badania nad problematyką kompetencji przekrojowych trwają na uczelni już od 2015 roku, kiedy to projekt kształcenia praktycznego studentów został uruchomiony. Fundamentem i motorem działań są zachodzące wciąż zmiany na rynku pracy, takie jak na przykład popularyzacja pracy zespołowej, możliwość pracy na odległość czy coraz większa popularność pracy w środowiskach multikulturowych. To właśnie te zmiany powodują, że coraz większy nacisk kładziony jest nie tylko na wysoki poziom wiedzy zawodowej z danej dziedziny, ale także na praktykę oraz zdolność szybkiej adaptacji do zmian.